Rekruttering
Betrakninger rundt ansettelser, bemanningsbransjen, HR, employer branding og annet.

Verdien av gode kandidatopplevelser
Undersøkelsen ‘Kandidatopplevelsen 2014’ foreligger, og forenklet kan man si at en stor del av de kandidatene som fikk direkte avslag på sin jobbsøknad oppfattet søknadsprosessen som dårlig, og flertallet vil ikke anbefale venner og kjente å søke jobb i...
En analyse av verdier i bemanningsbransjen
I følge Bemanningsbarometeret 2014 var de 8 største bemanningsselskapene i fjor Manpower, Adecco, Jobzone, Proffice, Personalhuset, Centric, Kelly og TopTemp. Disse sto ifølge samme publikasjon for 66,3% av omsetningen i bransjen i 2014. Det har i det...
Bemanningsselskap, sosiale medier og employer branding
En fersk undersøkelse fra Centric viser at 46 prosent av norske arbeidstakere nå bruker sosiale medier i jakt på ny jobb. Et flertall bruker LinkedIn mens Facebook haler innpå bakfra. Holder man seg til de under 35 år er det 60 prosent som har benyttet...
Søknader, løgner og stillingsannonser
I en kommentar i Dagens Næringsliv 8. juni 2015 kommer det fram at kandidater lyver i jobbintervju. Undersøkelser viser at de skryter på seg kunnskaper og egenskaper de ikke har. Dette gjør de fordi det virker. Vi vet også at enkelte tar seg vel store...